My Part Time..

4:41 PM / article by budok plose /

Lepas SPM n PLKN - Bekerja di Restoran Selera Timur

-Pelayan restoran
-RM 20/day.....8 hour/day..4.00pm-12.00 am
-Agak seronok walaupun kadang2 tertekan dengan karenah tauke.



Di UTMKL -Waiter di Tabung Haji Jalan Tun Razak
-RM 40/event
-Agak best,tetapi hanya beberapa event yang sempat join. Ingin jadi part timer tetapi dah penuh. Hanya menunggu panggilan jika ada event.

-Waiter/Caterer di BATC,UTMKL
-RM 40/event
-Best dan rileks.Bekerja macam family. Di sini aku diajar mencuci ayam,memotong buah,dan banyak lagi perkara mengenai katering.

-Caterer di Alya Catering,Taman Tun Dr Ismail
-Rm 50/event
-Best,gaji yang agak lumayan. Tapi agak jauh dari KL

-Cashier di Carrefour Wangsa Maju
-Rm 5/hour
-Weekdays aku kerja 5 jam-7.00 pm-12.00am(siang belajar)
-Weekend 9 jam-3.00 pm- 12.00 am
-Paling best. Staff2 baik2 semua. kerja rilek walaupun terpaksa bersabar dengan karenah customer.Gaji pun amat berbaloi dengan adanya elaun lain2. Tapi sayang,aku diterminated kerana tidak hadir melebihi 3 hari(Aku menghadiri Ekspidisi Dakwah Orang Asli anjuran PMI). Aku cube menjelaskan kondisi aku,tapi tak diterima. Rekod aku buruk di sana. Huish...Sejak itu sampailah sekarang,aku masih mencuba untuk mendapatkan tempat aku sebagai cashier di samping membersihkan kembali namaku. Aku akan tetap berusaha. Yakin Boleh!

-Sekarang-Waiter di Downtown Coffee and Tea,Wisma Sri Rampai
-RM 4/hour
-6.00 pm-1.00 am
-Fuhh,amat letih. Customer ramai tapi worker sedikit. Sedih janggut kene potong.Tapi takpe la,experience tu penting di samping menambah teman..

Labels:

0 comments:

Post a Comment