Misteri Adik beradik UTMKL..

9:32 PM / article by budok plose /

Itik skati sedang berenang bebas di tasik tepi KSJ. Mereka begitu bahagia bersama pasangan masing-masing.Di tepi tasik tersebut tersegam indah sebuah bangunan antic yang kurang cantik. Bangunan itu menempatkan pelajar university teknologi Malaysia,UTMKL...Kawasan itu diberi nama Kolej Kediaman Siswa Jaya. KSJ terbahagi kepada 3 Blok yaitu A b n C

Blok B merupakan blok yang paling bersinar kerana semua pelajar2 pintar dan berakhlak mulai di tempatkan di situ. Dan bilik yang paling bersih adalah bilik b-2 50 diikuti bilik b-2-51. Di dalam bilik b-2-50 ini terdapat 2 orang roommate yang amat mesra yaitu DIN dan PIJO AWANG.
Mereka hidup begitu bahagia. Mereka sentiasa bersama2 anytime anywhere. Banyak kenangan2 yang mereka lalui bersama. Antaranya makan megi,tengok f4,beli hotdog di JJ dan kadang2 sanggup berkongsi katil sebagai bukti kasih sayang mereka. Namun kasih sayang mereka tidak bertahan lame lantaran kehadiran seorang jejaka dari johor yang mempunyai perwatakan yang amat menarik. Beliau yang dimaksudkan ialah AJIH…

Pada tanggal 20 ogos 2009,Satu peristiwa besar telah berlaku sehingga mengubah sejarah dunia. Setelah selesai makan DIN naik ke bilik dan begitu terperanjat DIN apabila melihat PIJOn AJIH berdua2an sambil AJIH mengurut kaki PIJO yang tercedera ketika bermain futsal menentang 2 DDA ..DIN tidak sanggup melihat aksi itu lalu meluru ke bilik PIJI untuk mengadu kesedihan yang dialaminya. PIJI yang ketika itu sedang membaca komik SHIN CHAN tidak dapat berbuat apa2 kecuali memeluk DIN dan meniupkan kate2 semangat di telinga kanan DIN. ..PIJI merupakah bekas leader punk di dungun. Setelah mendapat tawaran belajar di utm,beliau meninggalkan kerjaya lama beliau dan cube untuk menjadi pelajar contoh kepada remaja2 di kampungnya yang banyak tersasar dari landasan sebenar. Sehingga sekarang piji masih lagi menjadi tempat rujukan untuk pelajar2 yang bermasalah. Beliau begitu pandai menggunakan pengalamannye selaku leader punk selama 8 tahun di dungun bagi menyelesaikan masalah pelajar2 utm. Jadi tidak hairanlah kalau biliknya akan sentiasa penuh setiap kali pengajian bermula.

Berbalik kepada DIN.. Setelah kejadian yang amat melukakan hati DIN itu,DIN telah menghantar satu mesej kepada PIJO. Mesej itu amat pedih bagi PIJO bak sembilu menusuk di kalbu.. Din inginkan pijo melupakan die dan menganggap kasih sayang mereka selama ini hanyalah sebuah lakonan dilayar perak. Walaupun sukar untuk pijo menerim a,tetapi nasi telah menjadi bubur. Pijo tak sangka begitu cepat hati din berubah terhadapnya. Pijo cuba menjelaskan salah faham yang berlaku tetapi din tetap berkeras dengan pendiriannya.

Pijo kesal dengan sikap din dan tidak menyalahkan ajih sebagai pemutus hubungan mereka.. Selepas beberapa minggu ,pijo berjaye melipakan 100% diri Din. Pijo n ajih akhirnya menjadi rapat n pijo sedikit sebanyak telah dapat menerima ajih sebagai pengganti din.
Pijo n ajih akhirnya bersatu. Ajih sebenarnya tidak iinginkan hubungan itu tetapi dipaksa oleh pijo. Pijo begitu cekap menawan isi ati ajih. Pijo berjaye mengumpan ajih dengan mewarkan laptop dan motonya kepada ajih. Ajih amat tertarik akan tawaran ini kerana ia akan memudahkan beliau untuk ke kuliah(walaupun jarang ke kuliah) dan untuk online fb. Hubungan mereka bejalan lancarsehinggalh aiman,roommate ajih mendapat tahu ahal ini.

Batin aiman amat terseks bila mendengar berita daripada rakan sekerjanya di mydin,ben mengenai hubungan pijo n ajih ini. Aiman begitu terkilan dengansikap ajih. Aiman selalu berkorban untuk ajih. Aiman sanggup melupakan waktu tidonnya semata2 untuk meringankan beban kewangan ajih. Aiman terpaksa memerah keringat dengan bekerja sebagai cashier di mydin. Aiman langsung tidak menyangka ajih akan curang dibelakangnya. Munigkin ajih kekurangan kasih sayang daripada aiman kerana aiman sibuk dengan kerja n kuliahnya. Aiman tidak dapat menahan lara di hatinya n terus mengambil keputusan yang amat berani. Beliau serta merta berhenti kerja dann berpindah bilik ke tingkat 6. Aiman tak sanggup untuk menatap wajah ajih. Biarlah masa yang akan mengikis sedikit demi sedikit memori mereka bersama-sama.

Aiman kini selesa dengan roomate barunya.seorang foreigner yang bernama albert. Aiman tidak lagi kecewa. Albert banyak member dorongan kepadanya. Jika aiman sedih,die akan ke bilikm pok jak untuk mengepau rokok. Jika die bosan die akan ke bilik dini untuk bermain gitar. Aiman amat pandai dalam permainan gitar ini.sehinggakan bulu di betisnya takut untuk muncul. Jadi tidak hairanlah jika aiman digelar si betis licin. Sememangnya betisnya amat licin disesuaikan pula dengan saiznya yang amat luar biasa. Aiman akan menggunakan kelebihannye ini dengan sepenuhnya. Tak kira tempat,beliau akan menyinsing seluar nya untuk mempamerkan betisnya. Dan tubuhnya tak lekang dari seluar terbaiknya,topman.

Ajih menyedari kelainan yang berlaku kepada aiman tetapi buat2 derk aje. Siapalah aiman jika nak dibandingkan dengan pijo. Bagi ajih pijo adalah segalanya. Ajih amat ghairah setiap kali melihat pijo bermain futsal. Pijo amat terkenal dengan bakatnya dalam permainan futsal. Die begitu pandai menjatuhkan maruah pasukan lawan hanya dengan mengolekan mereka. Mata ajih tidak akan berkelip setiap kali pijo beraksi di court futsal.. Pijo juga memang terkenal dengan dirinya yang amat kebudak2kan. Waalaupuin dah berumur puluhan tahun,die tetap seperti budak sekolah rendah. Childish n babycry.

Setelah 2 minggu kuliah bermula 2 orang jejaka macho dari blok budak2 nakal,blok C telah datang melawat blok b. mereka adalah pasangan yang sentiasa melekat. Mereka di gelar pali ben.
Pali adalah lelaki dari bukit paying yang amat cool tetapi sedikit jambu n beminat 80% terhadap lelaki. Ben pula jejaka kiuk yang amat menawan hati sesiapa yang melihatnya. Mereka telah datang ke bilik pijo un tuk bersama2 mengulangkaji pelajaran. Tetapi perkara sebaliknya berlaku. Tidak di sangka2 pali telah mengeluarkan satu ayat yang amat dibenci oleh ajih n ben. Pali amat teruja melihat pijo dari jarak dekat sehingga melontarkan kate2 romantik kepada pijo. Ajih dan ben yang mendengar statement itu naik berang. Situasi tegang. Ajih marah kerana pali mengacau pijo n ben terkilan kerana pali curang denganya. Pijo sedikit tertawan dengan wajah kiuk pali sehingga serba salah pijo di buatnya.

Apakah yang akan berlaku selepas ini?
Adakah aiman akan muncul sebagai penyelamat?
Apakah peranan piji nanti?
Ikuti sambungannye yang akan menampilkan watak2 baru yaitu jamal,shimi,afik,dini,pok jak n banyak lagi.

Bersambung…….(lengoh naip eh…)


Labels:

0 comments:

Post a Comment