Misteri Adik beradik UTMKL..Part 2

9:36 PM / article by budok plose /

Sebuah moto lc TAQ bewarna merah laju menyusuri pinggiran tasik di sri rampai. Penunggang moto tersebut,ben begitu sedih dengn kelakuan pali tadi. Banyak titisan air mata Ben jatuh bercucuran akibat tidak dapat menahan kedukaannya tadi. Ben masih ingat ayat pali sewaktu lawatan mereka ke bilik pijo tadi.

“Jo,ko kiuk la Jo. Aku suke ah nge ko ni. Dahla perangai macam budok tadika. Geram aku tengok ko Jo” kate pali sambil mengulas lembut pipi Pijo.

“I pun dah lame minat kat U. Tapi U kan duduk kat blok C. Jauhla untuk kite bermesra. Sebab tu I plih Ajih je.” Pijo mmbalas sambil mengusap rambut Pali yang berkilat seperti Amri Yahya.

Selepas perbualan itu hidup ben n Ajih diselbungi kegelapan. Tidak sanggup rasenya untuk mendengar perbualan mesra antara Pijo n Pali. Ben mengambil langkah drastic dengan membawa lari dirinya yang lara bersama moto lc nya. Ben bersiar2 di tasik sekitar sri rampai n memilih Restoran al-Ehsan sebagai tempat melepaskan perasaanya. Ben membuke dompet yang baru di beli nya di Danau dan mengeluarkan gambar2 kenangan bersama Pali. Titisan air mata ben semakin laju jatuh mengalir di pipinya yang gebu. Bagi Ben,Pali amat bermakna dalam hidupnye…

Sementara itu Ajih yang terkilan dengan sikap Pijo pergi ke bilik Piji untuk mendapatkan balik semangat untuk hidup. Piji yang baru selesai mandi terkejut dengan kehadiran Ajih dan cepat2 menutup tubuhnya yang hanya memakai tuala itu dengan kain langsir di biliknya. Ajih menyedari tindakan piji itu lalu memalingkan mukenya kea rah lain. Pipi Ajih merah menahan malu dengan situasi itu.

“Sori Jih,I baru mandi. Well,asal u datang bilik I ni? Smthg wrong?” Tanya Piji lembut sambil mengemaskan pakaian Afiq yang berselerakan di katilnya.

“Ajih nyesal Ji. Dulu Ajih tinggalkan Aiman. Sekarang perkara tu berbalik kepada Ajih. Ajih pulak ditinggalkan oleh Pijo” Ajih menjelaskan keadaan yang berlaku sambil matanya merah menahan air mata daripada mengalir.

Pranggg!!!

Satu tamparan hinggap di pipi kanan Ajih. Tangan Piji yang kasar itu terasa kebas setelah membuat tamparan itu. Pipi Ajih berdarah. Amat kuat tamparan tangan kanan Piji tadi. Mujurlah Piji sempat menyapu losyen Syahirah milk Pijo tadi sebelum membuat tamparan itu. Kurang skek kesakitan yang di alami Ajih.

“kenapa Piji buat Ajih camni??kenapa tamparan yang menjadi habuan bagi Ajih setelah Ajih ditinggalkan? Ajih menangis teresak2 sambil memeluk bantal milik Afiq di katil Piji.

“Tu soalan budak2 la Ajih. Tak perlu tanye. Tula..rapat sangat nge Pijo. Kang dah jadi budak2. I tampar U mestilah besebab. I kan pakar motivasi kat unversiti ni. Beginilah. Ajih lupekan pijo. Ye tak de pape pun. Ajih cari la pengganti lain. Tengku masih ade lagi kat bilik Erhan tu. I dengar Erhan selalu menggangu tengku sehinggakan Tengku jarang2 ke kuliah akibat trauma. U cubelah amik ati Teku tu. I akan bagi tips untuk menambat ati Teku. U nak tak Ajih??” Leter piji dengan gaye seorang motivator.

“Hmm,teku pun ok gak. Takla sunyi I nanti. Ajih nak balik kepada Aiman,tapi Ajih rase mustahil la untuk Aiman terima Ajih kembali. Piji bagitau la camner nak amik ati Teku.”

“ha..tau pun U. Aiman tu susah untuk kita ambil balik ati die. Die tu kan manusia paling pelik tapi cool kat kolej kite. Mustahil la die nak balik kat Ajih yang takde pape ni. Well,untuk amik ati teku ni Ajih cume perlu ajak die maen Pes je. Mudah je. Cubelah,Piji akan bantu Ajih slow2 nanti.”piji menerangkan dengan panjang lebar sambil mengesat air mata ajih yang masih mengalir di pipinya.

Ajih pun tanpa bercakap banyak terus mengambil hp piji dan menghantar mesej kepada teku. Piji berang dengan sikap Ajih yang mengambil haknye tanpe kebenaran tetapi emosi piji berjaye dikawal setelah melihat Afiq muncul di pintu biliknya. Ajih melihat kehadiran Afiq n faham apa yang pelu dilakukan. Ajih terus bersalam dengan Piji tande tme ksih n meninggalkan bilik untuk memberi ruang kepada Piji n afiq untuk beramah mesra .

Afiq sempat menjeling Ajih dengan perasaan tidak puas ati. Afiq takut Ajih akan meracuni pemikiran Piji dengan perkara2 yang tidak sepatutnya. Afiq yang keletihan setelah studi di PSZ cube bersangke baik nge Ajih n terus bergolek di atas katil Piji. Piji faham akan situasi itu. Piji pantas mencari komik Shin Chan dan duduk di sebelah Afiq. Seperti biasa,Piji akan membacakan komik kepada Afiq untuk melenakan lagi Afiq. Mereka sempat bergurau mesra sebelum tidur. Ajih yang berada diluar bilik piji sempat melihat kemesraan itu melalui celah2 pintu bilik Piji.Dia kagum dengan perhubungan Pij N Ajih. Amat berbeza dengan dirinya yang telah 2 kali putus dengan pasanganye,Aiman n Pijo.

Sementara itu teku yang baru bangun tido tersentak bila mendapat mesej daripada Ajih. Die cepat2 ke tandas untuk membace mesej itu,takut disedari oleh Irhan. Alangkah bahagienye Teku bile mendapat jemputan untuk bermain Pes dengan Ajih. Bagi Teku inilah peluang untuknya merebut hati Ajih dengan mempamerkan kehebatanye dalam permainan Pes ini. Teku begitu yakin dengan kemampuanye setakat ini. Die tak mahu sejarah hitamnye berulang lagi. Teku masih ingat sewaktu perlawanan liga Pes yang disertai oleh Aiman,Ben,Pali,pijo,Ajih,Flop dan Pji. Teku amat sedih ketike itu kerna berada dikedudukn yang tercorot. Langsung tiada kemenangan yang di catat. Flop berada di atas liga setelah membolot semua kemengan di ikuti Aiman,Ben,Pijo. Pali n Ajih berkongsi tangga kedua terbawah liga setelah masing2 meperoleh 1 kemenanga melalui sepakan penalty. Setelah kekalahan itu,teku sanggup ponteng kuliah semate2 untuk berlatih Pes nge Irhan. Sebentar lagi teku akan menguji kemampuannye untuk beradu prlwanan pes dengan Ajih. Setelah bersiap ,Teku merampas joystick milik Irhan dan terus ke bilik Ajih. Hati Ajih berbunge2 menerima kunjungan Teku itu. Ajih telah pun selesai setting untuk perlawanan Pes itu menggunakn laptop Pijo. Walaupun telah tiada ape2 hubungan nge Pijo,tetapi laptop pijo tetap di hati Ajih. 2 minit kemudian,perlawanan bermula. Ajih berjaya melupakan kesedihanye dan mule untuk ketawa. Sekali sekala Ajih menjeling Teku dengan harapan untuk menawan ati Teku. Teku menyedari hal itu n memberikan respon yang baik kepada Ajih.

“Ni,pinjam gitar ni. Nok men lagu Keungulan Terbilang skali” Aiman mendesak Dini untuk meminjamkan gitar kepadanya.

“Eh,amik r.. memang gitar ni aku nok v ke mu pun. Ben..ngong…”Dini memberikan gitar kepada Aiman. Tapi dalam mase yang same,Dini begitu bimbang dengan hal ini. Seperti diketahui umum Aiman merupakan budak nakal yang lahir dari keluarga berada. Rumahnye begitu besar sehinggakan rumah burung merpati peliharaannye di luar rumah menyamai saiz rumah Dini. Amat menakjubkan. Aiman ni boleh kita ibaratkan macam Sek2 F4. Jadi tidak hairanlah jika Aiman selalu koya yang die ni salah satu daripada F4. Beliau sanggup menyelinap ke bilik pijo n merampas laptop pijo semata2 untuk melihat drama f4. Dan apa yang menyedihkan beliau sanggup meniru aksi gu jun pyo(watak dalam F4) ketike makan ramen. Untuk pengetahuan pembace,Aiman tak tahan dengan aksi itu lantas menyelongkar loker pijo untuk mencari meggi. Beliau juge mencari bekas2 kuih raye yang masih elok di dalam tong sampah di sekitar tingkat 2 untuk memasak meggi. Setelah itu,die dengan banggenye memakan meggi(Aiman anggap ramen)milik pijo di dalam bekas yang di ambilnya dari tng sampah. Mudah2han pembace tidak meniru aksi Aiman ini.Selain itu, Aiman juge merupakan seorang pelajar yang pintar di unversiti ini. Jadi tidak hairanlah jika mulutnye tak lekang dari menyanyikan lagi keunggulan terbilang bersama2 albert(konon Duet le tu,koya lagi Aiman ni). Tetapi perkara yang paling merisaukan dini ialah aiman sebenarnya lansung tidak pandai bermain gitar ini. Bakat aiman lebih terserlah dalam permainan futsal bersesuain dengan saiz badanye.(Aiman akan berlatih futsal dengan Amir 2 DDA di court blok C setiap petang khamis. Sesiapa yang ade kelapangan buleh la melihat aksi2 Aiman sepanjang latihan tersebut. Masuk adalah percume)

“Er..Man,mung panda main dok? Biah aku main ah. Mung tukang nyayi doh r. Aku takut Sesutu yang tak pasti berlaku ke mung. Aku bukan mende. Aku sayang mung. K gane mang?” Dini cube memujuk Aiman walaupun tahu Aiman brhati keras n sukar untuk meneriman pandangan orang lain.

“Senyap ah mu Nii. Aku plop nok main. Mu men sokmo doh kan. Albert ajo aku doh. Mu jangan pandang rendoh ah ke aku. Aku kepok pale mu kang” Marah Aiman dengan slownye..

Dini tak dapat buat ape2 n hanye membiarkan Aiman meratah gitar miliknya. Setelah 3 minit Aiman memetik gitar sesuatu yang aneh telah berlaku pada dirinye. Aiman meraung kesakitan. Dini yang sedang studi tersentak dan melihat perlakuan Aiman. Alangkah terkejutnye Dini bila mendapati betis Aiman berlumuran darah. Rupe2nye tali gitar terbelit betis Aiman yang licin itu sehingga menyebabkan pendarahan.

Dini yang kaget dengan situasi ini terus memanggil Albert untuk meminta bantuan . Albert lantas meninggal asignmentnye yang sudah 1 sem tertangguh n berlari ke bilik Dini. Albert mengelap titisan2 kecil air mate aiman di pipi dan mendukung Aiman untuk dibawa ke klinik bawah blok B. Pok Jat yang kebetulan sedang menggunting rambut flop hanya melihat perkara itu tanpa menghulurkan bantuan. Bagi Pok Jat Flop lebih penting daripada Aiman.Sementara itu ,Dini mengabaikan Aiman (dok nayan)dan meneruskan studinya.

“tulah padanye bile orang cakap besar.” Desis ati keci Dini.

“Maaf dik,betis adik banyak kehilangan darah. Saya terpaksa memotong betis adik.” Kata2 doktor muda itu begitu dasyat sehingga menggugurkan jiwa aiman. Hati Aiman remuk dengan penjelasan itu.

“Takde care len ke Doc? Pliz..Help me. I’m ur cutest patient..Plizz.” Aiman memujuk doctor supaya tidak memotong betisnya.

“Maaf dik,saye tak kire sejauh mane kekiutan adik. Saye hanye menjalankan tugas. Adik jangan bimbang. Adik buleh pakai betis palsu. Sekarang ni ramai yang pakai betis plastic untuk tujuan kosmetik. Nanti adik cubela pakai. Adik cube cari stok kat Mydin Pudu nanti ye..” Doktor muda itu memujuk lembut Aiman…..

Apakah yang akan berlaku selepas ini?
Adakah betis Aiman akan dipotong n di gantikan dengan betis platik?
Adakah Albert akan medermakan betisnye kepada Aiman?
Bagaimana pula keadaan Pali n Pijo yang baru berputik kasih sayang mereka?
Apakah yang akan terjadi kepada Ben?
Siapakah Flop n Pok Jat sebenarnye?
Bahagiekah Teku n Ajih nanti?

Dapatkan jawapan di episode seterusnye..
Jangan lupe untuk temui kisah ini dalam Part 3……..
Banyak watak2 baru akan muncul…………

Student mechanical di Universiti Princeton,Amerika Syarikat

Labels:

0 comments:

Post a Comment